تایید اسناد تجاری و بازرگانی
اوراق و اسناد تجاری بطور معمول در اشکال زیر برای تسجیل ارایه میشوند:
- گواهی مبدا (CERTIFICATE OF ORIGIN )
- صورت حساب ( SALES INVOICE )
- گواهی بهداشتی و یا آنالیز ( HEALTH CERTIFICATE OR CERTIFICATE OF ANALYS )
- گواهی حمل (BILL OF LANDING )
- وکالتنامه (POWER OF ATTORNEY )
- تصدیق اعتبار و سرمایه شرکتها و یا بازرگانان
(CAPITAL & CREDIT CERTIFICATE OF THE INDIVIDUAL BUSINESSMEN OR COMPANIES)
- تصدیق شرکتنامه (ARTICLE OF ASSOCIATION )
- انتخاب نماینده (LETTER OF APPOINTING REPRESENTATIVE )
- و .....
مدارک لازم:
- اصل اوراق و اسناد تجاری که توسط وزارت امور خارجه هلند مورد تصدیق قرار گرفته اند به همراه یک نسخه تصویر خوانا از کلیه مدارک ارائه شده
- پرداخت هزینه تأیید و تصدیق اسناد در محل نمایندگی (با PIN ) بر اساس نرخ تعرفهها
توجه:
- چنانچه در اسناد و مدارک تجاری ارائه شده، مبلغ قید شده باشد، طبق آئین نامه تعرفه خدمات کنسولی هزینه تأیید آن محاسبه و اخذ میگردد و در صورتی که مبلغ قید نشده باشد، حداکثر تعرفه اخذ خواهد شد.
- روزهای کاری بخش تأیید اسناد تجاری سه شنبه و جمعه بین ساعات 14 الی 16 میباشد.
- آدرس وزارت امورخارجه هلند برای تایید اسناد:
(Ministry of Foreign Affairs
Consular Service Centre (CDC
Rijnstraat 8 2515 XP The Hague
شرایط انجام کار:
الف- مهر و امضای مراجع ذیصلاح محل ذیل اسناد مورد تسجیل، میبایست معتبر و با نمونه مهر و امضای موجود درآرشیو بخش کنسولی نمایندگی کاملاً مطابقت داشته باشند.
ب- تسجیل مدارک مخدوشه یا دارای خط خوردگی و لاک گرفتگی امکان پذیر نمیباشد.
پ- چنانچه صورتحساب فروش فاقد جمع بهای کالا باشد و یا درخواست تسجیل گواهی مبداء و گواهی بهداشتی یا آنالیز بدون ارایه صورتحساب باشد بر اساس مقررات حداکثر هزینه مندرج در تعرفه کنسولی از متقاضی تسجیل اخذ میگردد.
ت- بابت تسجیل نسخههای دوم یا سوم و یا بیشتر (صورت حساب, گواهی منشاء و ..... که با حروف "B","C" و .... علامت گذاری شده و همانند نسخه اول میباشند میبایست همانند اصل آنها دارای مهر و امضای مراجع معتبر باشند.
برای رویت تعرفههای تایید اسناد اینجا را مطالعه کنید. (نرخ تعرفه اسناد تجاری)